Experiments químics al Caixaforum

Els alumnes de 4t d’ESO han participat avui en un taller de reaccions químiques al Caixaforum de Lleida. L’activitat, dinàmica i participativa, els ha permès observar de prop diferents tipus de reaccions: exo i endotèrmiques, de precipitació i redox. Els estudiants han pogut veure com la química es manifesta amb canvis de color, de temperatura i fins i tot en alguna petita explosió controlada que ha despertat l’entusiasme del grup. L’experiència ha servit per reforçar els continguts treballats a classe i per despertar encara més la curiositat científica dels joves.

Reflexionem sobre la salut mental

En el marc del Dia Mundial de la Salut Mental que se celebra l’11 d’octubre, el Pedrolo participa aquests dies en uns tallers dirigits per una professional de l’entitat Alba i dues persones amb experiència pròpia en salut mental.

L’objectiu és sensibilitzar els alumnes de 4t d’ESO sobre la importància de garantir l’accés als drets socials com a base per a una salut mental digna.

Després d’una introducció sobre la relació entre els drets socials i la salut mental, se’ls presenta l’exposició Construint respostes col·lectives i se’ls anima a una activitat creativa final, on donen vida a les siluetes que seran les protagonistes de l’acte central del dia 11 d’octubre.

Una iniciativa que ens convida a una reflexió col·lectiva i inclusiva, perquè la salut mental és responsabilitat de tothom.

Des de València

Els nois i noies de 4t d’ESO, per tancar el curs i, per algun d’ells, el pas pel Pedrolo, s’han traslladat fins a terres valencianes per visitar, a banda de la ciutat, llocs tan interessants com Peníscola, les coves de la Vall d’Uixó, la Ciutat… Llegeix més»

L’INS Pedrolo amb l’AFATC

El projecte “Dilluns dolços i solidaris” de l’optativa de Cultura i Valors ètics de 4t d’ESO, que durant el segon quadrimestre ha continuat la venda de pastissos casolans de diferents orígens, ha destinat els diners recaptats a l’AFATC (Associació de Familiars de Malalts d’Alzheimer de Tàrrega i Comarca), que treballa en l’atenció integral dels malalts i dels seus familiars i vetlladors.

Un cop més, enhorabona per una iniciativa tan solidària!

Jornada d’orientació sobre estudis postobligatoris

Aquest matí els nois i les noies de 4t d’ESO del Pedrolo han rebut dues xerrades informatives i d’orientació sobre el seu futur després de l’ESO: el batxillerat i els cicles formatius.

A la sala d’actes, la cap d’estudis, Ester Taló, i el coordinador pedagògic, Francesc Carabasa, han explicat l’estructura, les matèries, les condicions, l’avaluació… del batxillerat i la seva aplicació a l’INS Manuel de Pedrolo. Hi hem convidat també els alumnes de 4t d’ESO de l’Escola Pia de Tàrrega, que prèviament han visitat el centre.

Per altra banda, a la biblioteca, representants, de l’INS Alfons Costafreda i de l’INS La Segarra han explicat la seva oferta de cicles formatius.

En totes les dues sessions hi han participat alumnes o exalumnes del Pedrolo que han enriquit les diferents informacions amb la seva pròpia experiència. Gràcies per la participació!

Nova publicació de l”Ara Pedrolo”

Ja podeu llegir la segona revista Ara Pedrolo amb el títol L’esport al Pedrolo, elaborada des de la matèria de Periodisme de 4t d’ESO.  

L’esport no és només una assignatura. Es practica dins i fora del centre i té un paper molt important en la vida dels joves. Volíem saber quins esports es practiquen més, com els aprenem a l’institut i amb quina freqüència es practiquen.  Hi trobareu les cròniques de la cursa Pedrolo Runner i de l’esquiada, entrevistes als professors d’Educació Física, enquestes adreçades a l’alumnat i el professorat i un reportatge dels alumnes esportistes a l’institut.

Accediu als continguts clicant sobre la imatge o a través de la barra lateral de la dreta.

Podeu fer-los arribar els vostres comentaris al correu periodisme@institutmanueldepedrolo.cat

4t ESO a l’EdA del CANIGÓ

L’alumnat de 4t d’ESO ha participat en una estada de tres dies a l’Entorn d’Aprenentatge del Canigó, on han treballat la memòria i el record de l’exili. Han visitat llocs tan emblemàtics com la platja d’Argelers, la maternitat d’Elna, la població de Cotlliure, la ciutat de Prada, Sant Miquel de Cuixà.. Xerrades, activitats, tallers i experiències sobre la guerra civil espanyola i l’exili, i també sobre la llengua i la cultura de la Catalunya del Nord.

PROJECTES DE RECERCA 4t ESO

Aquesta tarda els nois i noies de 4t que han elaborat el projecte de recerca durant el primer quadrimestre han exposat oralment el resultat dels seus estudis davant dels tribunals formats pel professor que els ha guiat en el procés i un altre docent. Han tractat temes molt diversos, escollits pels mateixos alumnes, d’acord amb els seus interessos i motivacions personals.

Bona feina!

RIURE PER NO PLORAR?

Aquest matí l’alumnat de 4t d’ESO dels diversos centres de Tàrrega s’han desplaçat a l’Ateneu per assistir a la conferència Riure per no plorar? sobre l’humor i la salut mental, a càrrec del psicòleg i dibuixant de còmic Pablo Rodríguez Coca, conegut a les xarxes com @Occimorons. L’acte s’emmarca en la sisena edició de Lo Memefest, el Festival d’Humor de Ponent, que en aquesta ocasió ha comptat amb el suport del Pla Educatiu d’Entorn, per fer arribar aquest acte als joves dels nostres centres educatius.