Reflexionem sobre la salut mental

En el marc del Dia Mundial de la Salut Mental que se celebra l’11 d’octubre, el Pedrolo participa aquests dies en uns tallers dirigits per una professional de l’entitat Alba i dues persones amb experiència pròpia en salut mental.

L’objectiu és sensibilitzar els alumnes de 4t d’ESO sobre la importància de garantir l’accés als drets socials com a base per a una salut mental digna.

Després d’una introducció sobre la relació entre els drets socials i la salut mental, se’ls presenta l’exposició Construint respostes col·lectives i se’ls anima a una activitat creativa final, on donen vida a les siluetes que seran les protagonistes de l’acte central del dia 11 d’octubre.

Una iniciativa que ens convida a una reflexió col·lectiva i inclusiva, perquè la salut mental és responsabilitat de tothom.

BENVINGUDA A LES NOVES FAMÍLIES DEL PEDROLO

Abans de cloure les darreres activitats del curs, hem volgut donar la benvinguda al centre a les famílies dels nens i nenes que al setembre començaran 1r ESO a l’Institut Manuel de Pedrolo.

Els hem informat de diferents aspectes pedagògics, organitzatius i de les activitats previstes dins el Pla d’acollida. Finalment, pares i mares han pogut plantejar els seus dubtes i inquietuds.

Agraïm l’èxit de participació i esperem que la trobada hagi estat profitosa.

Ens retrobem al setembre!

Podeu veure’n un resum en el següent enllaç: Reunió famílies 1r ESO

L’INS Pedrolo amb l’AFATC

El projecte “Dilluns dolços i solidaris” de l’optativa de Cultura i Valors ètics de 4t d’ESO, que durant el segon quadrimestre ha continuat la venda de pastissos casolans de diferents orígens, ha destinat els diners recaptats a l’AFATC (Associació de Familiars de Malalts d’Alzheimer de Tàrrega i Comarca), que treballa en l’atenció integral dels malalts i dels seus familiars i vetlladors.

Un cop més, enhorabona per una iniciativa tan solidària!

Sempre en el nostre record

Avui el Pedrolo ha retut un emotiu homenatge a la Rosa Farran, professora de Biologia del centre qui, malauradament ja no és entre nosaltres.

Companys, amics i alumnes de la Rosa, d’avui i de sempre, amb la presència dels seus familiars, han intervingut per expressar paraules plurals de record d’experiències viscudes i d’admiració per la passió per la ciència, pel coneixement i per la seva professió, pel tarannà acollidor i generós, per l’assertivitat, la sensibilitat i molts altres valors que la definien com una gran professional i una excel·lent persona.

El teu arbre preferit, L’Eucalyptus Gunni, que hem plantat al pati del centre, simbòlicament ens farà presents l’esforç, la lluita, la perseverança que tu vas sembrar entre nosaltres i, sobretot, mantindrà viu el teu record. Descansa en pau.

Entre les matemàtiques i la literatura

Els alumnes de 3r d’ESO s’han desplaçat fins a Barcelona per participar en diverses activitats.

D’una banda, han fet una visita interactiva al Museu de les Matemàtiques de Cornellà de Llobregat, on han participat en un taller de Cúpules de Leonardo da Vinci i en una gimcana matemàtica.

D’altra banda, han pogut recórrer i visitar els llocs per on suposadament va passar el Quixot durant la seva estada a Barcelona, tot rememorant els episodis més destacats de la novel·la.

Dies de comiats!

El Pedrolo, amb un gran equip de pedrolians, ha volgut homenatjar la Mari Cabrera, administrativa del centre, i l’Ani Macia, responsable de la cantina, dues persones molt estimades pel compromís i la professionalitat que han demostrat durant el seu llarg recorregut al centre.

Des del despatx de secretaria o des del taulell de la cantina han estat sempre atentes a les necessitats dels companys, alumnes, famílies…, amb un tarannà proper i compromès amb la feina ben feta.

I el millor homenatge ha estat fer-les sentir acompanyades dels companys i amics amb qui han anat compartint la vida al Pedrolo al llarg dels anys i que han participat a la celebració fent-los presents molts records i mostrant-los tot l’afecte que es mereixen.

També ens hem acomiadat de l’Imma Blanes, companya de la Mari a la secretaria del centre i que ha arribat també a la seva jubilació. Tot el nostre agraïment per la seva implicació dins i fora del despatx, i per haver estat també una part essencial del dia a dia del nostre institut.

A totes tres us desitgem una jubilació plena d’alegries, de descans ben merescut i de noves aventures. Trobarem a faltar la vostra presència, però us recordarem sempre amb estima i gratitud.