Els alumnes d’ESO de l’Institut Manuel de Pedrolo han creat una gran bandera de Palestina com a mostra de denúncia davant el genocidi que viu la seva població. La bandera s’ha creat amb targetes dels colors, on cada alumne ha escrit missatges a favor de la pau, la no-violència i la defensa dels drets humans. Aquesta acció simbòlica ha servit també com a teló de fons per a la lectura d’un manifest per part dels alumnes de batxillerat, que han reivindicat la necessitat d’un món més just i solidari.
Els alumnes han expressat el seu desig que l’alto el foc anunciat per Israel esdevingui una realitat efectiva i duradora, que posi fi al sofriment del poble palestí i obri el camí cap a la pau.
L’activitat ha volgut conscienciar la comunitat educativa sobre la importància del compromís amb els valors humans universals.